Tupla kuvattiin ensimmäisenä suomalaisena suklaabrändinä avaruudessa

Tupla kuvattiin ensimmäisenä suomalaisena suklaabrändinä avaruudessa

Tupla-suklaapatukasta tuli tänä vuonna ensimmäinen suomalainen suklaabrändi, joka kuvattiin avaruudessa. Yhteistyössä Sent into Spacen kanssa toteutetuissa kuvauksissa Tupla lähetettiin säähavaintopallossa maan ja stratosfäärin välimaastoon.

Tupla lensi kuvauksia varten avaruuden rajamaille 33 877 metrin korkeuteen kahden tunnin ajan ja palautui lopulta ehjänä takaisin. Tuplan avaruuslento on nähtävissä Tuplan Youtube-kanavalla 

http://www.youtube.com/watch?v=hN42V-D3K4s

Tuplan kuvaukset liittyvät uuteen avaruusteemaiseen kampanjaan, jossa etsitään rohkeita astronauttikokelaita. Tupla on kautta historian sijoittanut kampanjansa seikkailuteeman ympärille. Viime keväänä nähtiin ensimmäinen tuotantokausi Prinssi Jusufin tähdittämästä Hungry for Adventure -ohjelmasarjasta, jossa rap-artisti haastaa suomalaisia matkalle maailman ääriin. Tänä vuonna seikkailuteema sijoittuu maan ulkopuolelle.

Viisiosainen Hungry for Adventure -tv-sarja Subille syksyllä

Prinssi Jusuf debytoi keväällä 2017 Hungry for Adventure -ohjelmasarjassa vieden kolme suomalaista seikkailijaa unohtumattomalle matkalle Islantiin, Meksikoon ja Japaniin. Tuloksena syntyi Youtubessa julkaistu kolmen videon sarja.

– Viime vuoden kampanja ylitti tavoitteet: ohjelman katselukertoja kertyi Youtubessa lähes 3 miljoonaa. Tupla-patukoitakin myytiin viime vuonna ennätysmäärä, lähes 19 miljoonaa kappaletta, Cloettan markkinointipäällikkö Alexandra Rehnberg kertoo.

Ensi kesänä kuvattavan Hungry for Adventure -seikkailusarjan toisen tuotantokauden teemana on avaruus. Sarjaa jälleen tähdittävä rap-artisti Prinssi Jusuf etsii ohjelmaa varten suomalaisia uskalikkoja testaamaan astronauttikokelaan elämää.

– Kun ensimmäisen kerran kuulin kampanjan teemasta, en meinannut uskoa asiaa todeksi. Tuntuu vieläkin ihan uskomattomalta päästä luotsaamaan avaruusseikkailua. Ei todellakaan ole jokapäiväinen juttu, Prinssi Jusuf kommentoi.

Seikkailusarjan osallistujahaku käynnistyy 21.5.2018. Hakijoiden joukosta valitaan 20 rohkeaa seikkailijaa bootcampille, jossa testataan kokelaiden henkistä ja fyysistä kapasiteettia. Bootcampilta valitaan osallistujat matkustamaan Prinssi Jusufin kanssa Venäjällä sijaitsevaan Yuri Gagarin Cosmonaut Training Centeriin. Seikkailusta kuvataan 5-osainen ohjelmasarja, joka esitetään Subilla syksyllä 2018. 

Irtokarkkien suosio jatkaa kasvua
Irtomakeisten suosio jatkaa edelleen kasvuaan koronan aiheuttaman notkahduksen jälkeen. Vahvat suosikkituotteet pitävät pintansa, vaikka uutuuksia kokeillaankin mielellään. Koko makeismarkkinan arvosta laskettuna irtomakeisten osuus on noin kymmenys.
Lehdistötiedotteet
Tuplan seikkailut jatkuvat – nyt Tupla-jäätelötuutit valloittavat jätskialtaan
Tupla-suklaapatukka on tarjolla jäätelöpurkkien lisäksi nyt myös jäätelötuutteina. Tupla-jäätelöt ovat yhdistelmä tuttua ja ainutlaatuista Tupla-suklaapatukan makua ja rakennetta sekä laadukasta kotimaista jäätelöä. Tuuttien makuina ovat suomalaisten suosikit suklaa ja vanilja.  
Lehdistötiedotteet
Cloettan lausunto luonnoksesta hallituksen esitykseksi makeisten ja suklaan arvonlisäverokannan muuttamista koskevaksi lainsäädännöksi
Cloetta tukee täysin Elintarviketeollisuusliiton lausuntoa, joka tuo kattavasti esiin veromuutoksen epäkohdat ja haluaa lisäksi kiinnittää erityisesti huomiota esityksen mukaisen veromallin negatiivisiin terveysvaikutuksiin. Cloetta ehdottaa, että vähimmillään esitysluonnokseen tehdään muutos niin, että sokerittomien tuotteiden ja ksylitolituotteiden arvolisäverokantaa ei muuteta.
Lehdistötiedotteet