Cloettan perinteinen Royal-suklaa on uudistettu nyt vuoden alussa. Sekä syötävä tuote, palakoko, pakkaus ja makuvaihtoehdot ovat muuttuneet.
Vanhan Royalin myynti on pitkään ollut varsin alhaista, joten lähdimme uudistamaan brändiä rohkeasti. Pitkän tuotekehityksen ja useiden kuluttajatutkimusten perusteella Royalille löytyi herkullinen, aivan omanlaisensa maku, joka pärjäsi kuluttajatesteissä johdonmukaisesti paremmin kuin vanha.
Royal-suklaalla on vahva tunnettuus, mutta sen myynti oli pientä. Tutkimusten perusteella brändissä oli yhä potentiaalia, mutta se kaipasi mittavaa uudistusta ollakseen kiinnostava useammalle suklaakuluttajalle.
Uusi Royal on valmistettu laadukkaista raaka-aineista. Sen kaakaopitoisuus on vähintään 30 % ja uudessa reseptissä on itse asiassa enemmän kaakaota kuin vanhassa reseptissä.
Uuden ja vanhan Royalin reseptit ovat hyvin lähellä toisiaan. Uudessa ei ole lisättyä suolaa ja siinä on luontaista vanilja-aromia, kun vanhassa oli vaniliinia.
Kyllä, Royal ei sisällä palmuöljyä ja suklaa on valmistettu vastuullisesti tuotetusta Rainforest Alliance -sertifioidusta kaakaosta.
Kun palakokoa muutettiin, myös suklaahävikkiä saatiin vähennettyä. Vanha tuotemuoto aiheutti runsaasti hävikkiä tuotantolinjalla, koska patukat rikkoutuivat herkästi. Palakoon muutoksen myötä meidän on nyt myös mahdollista kehittää uusia, entistä monipuolisempia makuvaihtoehtoja Royalille, kun isompaan harkkopalaan mahtuu enemmän makua ja rakennetta tuovia raaka-aineita.
Pakkaus on uudistettu vastuullisuus edellä. Olemme luopuneet Royalin pakkauksissa metallivärien kuten kullan käytöstä, jotta uudistettu pakkaus olisi täysin muovinkierrätyksessä hyödynnettävä. Suomessa muovinkierrätyksen myötä uutta muovia voidaan valmistaa ilman öljyä ja näin säästää sekä luonnonvaroja että energiaa.
Tällä hetkellä ei ole suunnitelmissa tuoda vanhoja Royal-makuja kauppoihin. Vanhan Royalin myynti on ollut varsin alhainen ja paikasta makeishyllyssä käydään kovaa kisaa. Kauppa ei pitäisi valikoimassa esim. kahta maitosuklaapatukkaa samalta brändiltä.
Aina, kun tuotetta lähdetään uudistamaan, niin se ei valitettavasti ole kaikille mieleinen. Vanhan tuotteen myynti oli kuitenkin niin vaatimatonta, että rohkea uudistus oli tarpeen.
Royal kannustaa luomaan elämästä omanmakuista ja oman näköistä. Se ei tarkoita pelkästään isoja valintoja. Uuden Royal-mainonnan tarina kertookin niistä hetkistä elämässä, kun on paikka tehdä pienikin omalta tuntuva valinta. Nuo päivittäiset valinnat koostavat jokaisen omanmakuisen elämän ja ovat juuri siksi tärkeitä. Royal-suklaan valitseminen on hyvin konkreettisesti omanmakuinen valinta.