Cloetta tuo CandyKing-irtomakeiskonseptiin neljä uutta uutuusherkkua, joista kaksi on kirpeitä hedelmäviinikumimakeisia. Irtomakeisten suosio jatkaa kasvuaan koronan aiheuttaman notkahduksen jälkeen.
Irtomakeismarkkina on kasvanut koronan jälkeen voimakkaasti, arvion mukaan reilu 10 prosenttia vuonna 2023. Syynä markkinan kasvuun on kuluttajien toiveiden mukaan muokatut irtomakeisvalikoimat ja parantunut hygienia, joka toteutuu esimerkiksi pesemällä makeiskauhat aina käytön jälkeen.
Suosituimmat irtomakeiset ovat säilyttäneet paikkansa kärkikymmenikössä. Kirpeät Pääkallot ovat parin viime vuoden aikana noussut myydyimpien joukkoon.
”Kirpeiden karkkien suosio näkyy etenkin TikTokissa, jossa nuoriso fanittaa niitä. Viime vuoden yllättäjä on kuitenkin ollut Tupla Crispy Puffs. Niissä kaupoissa, missä se on valikoimassa, se on noussut myydyimpien irtomakeisten joukkoon ”, kertoo Cloettan tuoteryhmäpäällikkö Elina Levonmaa.
CandyKing uutuudet
Kirpeät Hedelmänallet: Makean hedelmäinen ja pirteän kirpeä viinikumiyhdistelmä, jossa makuina mustaherukka, omena, vadelma, appelsiini, sitruuna.
Duo Smileys: Hymyilevä viinikumimakeinen, jossa yhdistyvät kaksi klassista suosikkimakua, hedelmä ja salmiakki.
Fizzy Bubble Dummy: Tuttifrutin makuinen viinikumimakeinen, jossa kirpeä sokerikuorrutus
Mini Yum: Hedelmänmakuista toffeeta kääreessä, jossa makuina omena, kirsikka, appelsiini ja mansikka.
CandyKing lanseeraa uutuuskarkkeja kahdesti vuodessa. Kevään CandyKing-uutuudet vastaavat jo jonkin aikaa vallinneeseen kirpeiden karkkien trendiin, myös salmiakin ja hedelmän makuyhdistelmät ovat perinteisesti olleet suomalaisten suosikkikarkkeja. Nyt valikoimiin tuleva kääritty toffee on nostalgiakarkki, jonka moni muistaa lapsuudesta. Toffeekarkit ovat nousseet suosikeiksi Ruotsissa.
Ostetuimmat (kg) CandyKing irtomakeiset vuonna 2023