Vuonna 1961 Suomen markkinoille tuotu ja siitä lähtien yhtäjaksoisesti myynnissä ollut Royal-suklaa uudistuu tammikuussa täydellisesti suklaan makua myöten. Suklaaresepti on kehitetty suomalaisten makumieltymyksiä tarkasti tutkien. Uuden suklaan maun ja pakkauksen ulkoasun lisäksi Royal saa myös uuden muodon, kun kapeat suklaapalat jäävät historiaan. Kaupan hyllystä Royal-tuotteet tunnistaa jatkossa punaisesta väristään.
Perusteellisen tuoteuudistuksen lähtökohtana on ollut luoda erityisesti suomalaisten nykyisiä makumieltymyksiä vastaava suklaa. Erilaisia makuyhdistelmiä testattiin pitkäjänteisesti useilla kuluttajaryhmillä. Pitkän tuotekehityksen ja kuluttajatutkimusten myötä Royalille löytyi herkullinen, aivan omanlaisensa maku, joka on kuluttajatutkimuksen mukaan erittäin hyvin suomalaiseen suklaamakuun sopiva. Syntyi täysin uudistettu Royal-maitosuklaaresepti.
”Suomalaiset mieltävät Royal-brändin laadukkaaksi ja monella on hyviä muistoja tuotteesta omasta menneisyydestään. Uudistuksen tarkoitus on päivittää Royal nykyhetkeen, jossa suomalaisten makumieltymykset, visuaaliset mieltymykset ja jopa arvomaailma ovat melko erilaisia kuin Royalin synnyn aikoihin 60 vuotta sitten”, kertoo Royal-brändistä vastaava tuoteryhmäpäällikkö Niina Lammila Cloettalta.
Uusi muoto, uusi pakkaus ja uudenlaista mainontaa
Royal-suklaa saa uudistumisen yhteydessä konkreettisesti uuden muodon, kun kapeiden palojen sijaan tuotteet muodostuvat aiempaa suuremmista palasista, josta on helppo murtaa itselle sopiva pala.
”Suklaansyöjät suosivat helppoutta, johon uusi muoto vastaa. Olemme säilyttäneet Royalille ominaisen harkkomaisuuden muodossa, mutta uutta ainutlaatuisuutta korostaa levyjen ja patukoiden sisältämät erikokoiset palat”, kertoo Lammila.
Uudistuksen myötä myös Royal-suklaiden ulkonäkö päivittyy. Kaupan hyllyiltä tuotteet tulevat erottumaan punaisessa asussaan.
”Royalin laadukkuus ilmenee varsin eri tavoin kuin menneinä vuosikymmeninä. Esimerkiksi kultaiset yksityiskohdat pakkauksessa eivät ole enää ole välttämättömyys laadukkaan mielikuvan rakentaja. Enemmän merkitsee tyylikäs kokonaisuus ja se, että tuote tai brändi on helposti lähestyttävä”, Lammila lisää.
Syötävän tuotteen ja pakkauksen lisäksi myös brändi on saanut uuden suunnan. Mainonnassa nostetaan esiin omanmakuisia valintoja, joita nykykuluttajat tutkimuksen mukaan haluavat huomioida omassa elämässään. Royal on suklaakategoriassa jatkossa selkeästi omanmakuinen valinta.
Uudessa tuotevalikoimassa sekä suklaalevyjä että -patukoita
Viime vuosina lähinnä patukoistaan tunnettu Royal-valikoima sisältää tammikuusta lähtien myös suklaalevyjä. Pähkinä ja manteli ovat suklaamaailman kestosuosikkeja, samoin kuin minttu. Pientä twistiä on haettu lisäämällä karpalo makupalettiin. Niinpä tuotteissa maistuvat Täyteläisen Maitosuklaan lisänä Minttu & toffeekrokantti ja Rapea manteli & merisuola sekä Royal-patukoissa Täyteläinen Maitosuklaa sekä makuvariaatiot Paahdettu hasselpähkinä ja Karpalo & Rapea krispi.
Vastuullisesti ilman palmuöljyä
Kaikkissa Cloettan suklaatuotteissa on Rainforest Alliancen sammakkologo takuuna siitä, että tuotteet on valmistettu vastuullisesti tuotetusta kaakaosta. Kaikki uudet Royal-suklaat ovat palmuöljyttömiä eikä niiden valmistuksessa ei ole käytetty gluteenia sisältäviä raaka-aineita.
Uudet Royal-suklaalevyt
Royal Täyteläinen Maitosuklaa, 190 g
Royal Minttu & Toffeekrokantti, 190 g
Royal Rapea Manteli & Merisuola, 190 g
Uudet Royal-suklaapatukat
Royal Täyteläinen Maitosuklaa, 45 g
Royal Paahdettu Hasselpähkinä, 45 g
Royal Karpalo & Rapea Krispi, 45 g
Uutuudet ovat kaupoissa tammikuussa.